دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید صبح امروز دوشنبه ۱۹ خرداد در زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به سه هزار متر شد.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود دیانتی افزود: همان‌طور که انتظار می‌رفت از امروز بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی بیان کرد: وزش این باد شدید در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد به طوری‌که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به سه هزار کاهش یافت. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه تا روز جمعه ۲۳ خرداد در شمال این استان ادامه دارد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وزش باد علاوه‌بر کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری و از تردد در مسیرهای ارتباطی شمال استان به‌ویژه محور زاهدان - زابل احتیاط شود.

دیانتی تصریح کرد: قایق‌های تفریحی و صیادی تالاب بین‌المللی هامون نیز تا روز جمعه در فعالیت‌های آبی خود احتیاط کنند.

کد خبر 519208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha